Zal ik een printer leasen of een printer kopen?

18-05-2018
Michiel Grotenhuis

Ontdek welke optie geschikt is voor je bedrijf met een diepgaande blik op de voor- en nadelen van elke optie. De volgende keer dat je bedrijf nieuwe printers, scanners of kopieermachines nodig heeft, dan reist soms de vraag; “moet je het kopen of huren?” Als je er nog twijfels over hebt, lees dan verder. Deze keer kijken we naar de voordelen en nadelen van lease- en inkoop van print apparatuur, plus de vragen die je jezelf moet vragen om ervoor te zorgen dat je de beste deal krijgt.

Leasing: De voordelen

  1. Met het leasen van apparatuur blijft je hardware up-to-date. Printers, kopieermachines en andere print apparatuur verouderen snel. Met een lease , overgaat je de financiële last van veroudering en is dit aan de leasingmaatschappij. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat je een twee jaar lease hebt op een laserprinter. Als de huurperiode vervalt, ben je daarna vrij om een nieuwere, snellere en goedkopere laserprinter te leasen. (Dit is ook de reden waarom sommige mensen hun auto's willen leasen.) In feite zei 65 procent van de respondenten aan een onderzoek van de Equipment Leasing Association van 2015 dat de mogelijkheid om de nieuwste apparatuur te huren, de nummer 1 reden is om te leasen ipv te kopen.
  2. Je hebt voorspelbare maandelijkse kosten. Met een lease heb je een vooraf vastgelegde maandelijkse kostenpost, die je kan helpen om effectiever te budgetteren. Vijfendertig procent van de respondenten aan het onderzoek van de Equipment Leasing Association zei dat dit bij leasing het tweede grootste voordeel is.
  3. Je betaalt niets voorop. Veel kleine bedrijven worstelen met cashflow. Omdat huurovereenkomsten zelden een betaling vereisen, kan je nieuwe apparatuur verwerven zonder vooraf hoge kosten te maken.
  4. Je kunt je concurrenten makkelijker bijhouden. Pinterleasing kan kleine bedrijven in staat stellen om geavanceerde technologie te verwerven, zoals een duurdere printers voor kleine drukkers, dat anders onbetaalbaar zou kunnen zijn. Het resultaat: Je kan beter met je grotere concurrenten bijhouden zonder je financiële middelen te dunken.

printer_kantoor1%5B1%5D.jpg?152665700955

Leasing: De nadelen

  1. Je betaalt iets meer op de lange termijn. Uiteindelijk is leasing bijna altijd iets duurder dan aankoop. Bijvoorbeeld, een € 3.200 Multifunctional Printer zou in totaal € 3.708 kosten als hij voor drie jaar op € 103 per maand kosten in de lease. Maar slechts € 3.200 (ex BTW) kosten als de printer rechtstreeks wordt aangeschaft.
  2. Je bent verplicht te blijven betalen, zelfs als u de apparatuur niet meer gebruikt. Natuurlijk ben je afhankelijk van de lease-voorwaarden, maar meestal moet je met lease betalen voor de gehele huurperiode, ook al heeb je de apparatuur niet meer nodig, wat kan gebeuren als je bedrijf verandert.

Kopen: De voordelen

  1. Het is makkelijker dan leasing. Het kopen van je nieuwe printer is natuurlijk makkelijker - Je bepaalt welk model je nodig hebt, gaat naar de winkel, en koopt het. Het afsluiten van een printer lease contract brengt een klein beetje papierwerk met zich mee, aangezien leasingmaatschappijen soms vragen voor gedetailleerde, bijgewerkte financiële informatie. Zij kunnen ook vragen hoe en waar de geleasde apparatuur gebruikt zal worden.
  2. Je regelt zelf het onderhoud. In de leaseovereenkomsten van verschillende lease banken, moet je soms apparatuur te onderhouden volgens de specificaties van de leasingmaatschappij. Wanneer u de apparatuur rechtstreeks koopt, bepaalt u zelf het onderhoudsschema.

Kopen: de Nadelen

  1. De initiële uitgave voor benodigde apparatuur kan te hoog zijn. Je bedrijf heeft wellicht de gelden liggen voor de inverstering, maar wil je echt je geld vastzetten in IT apparatuur? Die krediet- en geldlijnen kunnen elders worden gebruikt zoals: voor de marketing, reclame of andere functies die je helpen om je bedrijf te laten groeien.
  2. Uiteindelijk zit je vast met verouderde apparatuur. Zoals eerder vermeld, is printer en computer technologie snel verouderd. Een groeiende kleine onderneming zal ongeveer elke 18 maanden haar technologie op sommige gebieden vernieuwen. Dat betekent dat je uiteindelijk dat je vast zit met verouderde apparatuur die je moet doneren, verkopen of recyclen.

De juiste vragen stellen

Als je denkt om Print of computer apparatuur te leasen? Zal je wel even je huiswerk moeten doen om ervoor te zorgen dat je gunstigste voorwaarden krijgt. Hier zijn een paar vragen die je helpen de beste voorwaarden te krijgen:

  1. Welk type huurcontract wordt je gevraagd te ondertekenen? - Een financiële lease of een operationele huurovereenkomst? Een financiële lease lijkt op een lening. Met dit type lease wordt de uitrusting beschouwd als een actief op je balans, en je krijgt de voordelen - zoals belastingvermindering - en risico's - inclusief veroudering - van eigendom. financiële lease contracten zijn vaak vijf jaar lang, maar kunnen ook anders ingeregeld worden.
  2. Met een operationele lease behoudt de leasingmaatschappij eigendom, en voor fiscale doeleinden wordt de uitrusting beschouwd als een maandelijkse bedrijfskosten in plaats van een afschrijfbare activa. Operationele leaseovereenkomsten zijn doorgaans populairder bij kleine bedrijven omdat ze geen geld binden en meestal kortlopend zijn - drie jaar of minder.
  3. Is er een buyout optie? Je hebt de mogelijk een keuze tussen een fair-market value (FMV) optie en een 1% buyout optie. FMV betekent dat u de apparatuur tegen het einde van de huurovereenkomst kunt kopen voor de eerlijke marktwaarde, die honderden euros zou kunnen zijn. In tegenstelling hiermee betekent een 1% buyout optie dat de apparatuur voor u een paar euro bedraagt wanneer de huurovereenkomst vervalt. En terwijl dat klinkt als de beste optie, houd er rekening mee dat maandelijkse betalingen op FMV-leases meestal lager zijn dan 1% buyout-leases. Als je tamelijk zeker bent dat je wilt upgraden naar nieuwer type printer waneer je leasecontract verstrijkt, raden wij je aan om de optie FMV te kiezen.
  4. Hoe lang is de leaseovereenkomst? Meestal worden leases voor computer en print-apparatuur uitgevoerd 24, 36 48 of 60 maanden. Hoe langer je leasecontract, hoe lager je maandelijkse betalingen - maar je betaalt vaak ook meer over tijd met een langere leaseovereenkomst.
  5. Moet de apparatuur verzekerd zijn? Sommige leasebedrijven vereisen je een lease printer te verzekeren. Als je dat niet doet, kunnen kosten worden toegevoegd aan je maandelijkse betaling om de verzekering te dekken.
  6. Kan ik apparatuur toevoegen aan de leaseovereenkomst? De meeste leasingmaatschappijen vinden het niet erg als je apparatuur aan een bestaande lease toevoegt. Je huurovereenkomst wordt dienovereenkomstig herberekend; huurvoorwaarden veranderen gewoonlijk niet.
  7. Kan ik de huurovereenkomst vroegtijdig beëindigen? Wat als je de geleasde printer niet meer nodig hebt of je wilteerder upgraden naar nieuwere technologie dan je verwachtte? Kan je vooraf weten of of je leaseovereenkomst vroegtijdig kunt betalen, en of er een voorschotstraf is (en zo ja, hoeveel?).

Uiteindelijk kunnen een aantal eenvoudige regels je helpen om de juiste keuze te maken als het om leasen (huren) of kopen gaat. Als je apparatuur-behoeften relatief klein zijn en je het geld hebt om het in 1 keer aan te schaffen - of je kunt een lage rente over een lening krijgen - Koop het dan gewoon. Je bespaart op lange termijn geld. Echter, als je een aanzienlijke hoeveelheid apparatuur nodig hebt, zoals computers voor 10 werknemers van uw nieuwe onderneming, kan leasing een betere optie zijn. Wees immers een grote hoeveelheid geld aan banden - vooral wanneer je dat geld kunt gebruiken om je bedrijf te vestigen of te groeien?

Opmerkingen

Geen berichten gevonden

Nieuw bericht
SATAEXT30CM
1,00 per maand
USBLT30CMB
0.3m Black 8-pin Lightning to USB Cable
1,00 per maand